• Головна
  • Зросли надходження: у Вінниці відзвітували про туристичний сезон під час війни
17:29, 2 лютого 2023 р.

Зросли надходження: у Вінниці відзвітували про туристичний сезон під час війни

У Вінниці підбили підсумки туристичного сезону за 2022 рік. Попри воєнний стан у громаді змогли провести 231 туристичну подію. Надходження від зборів склали понад 2,1 мільйона гривень, що більше 2021 рік. 

Про це повідомляють у Вінницькій міській раді.

В умовах воєнної агресії РФ, розпочатої 24 лютого 2022 року, українська економіка та туристична сфера переживають найбільший кризовий стан за останні десятиліття. В’їзний туризм практично перестав існувати, а споживачами міського продукту були переважно місцеві жителі, переселенці та представники гуманітарних місій і організацій.

Надходження до бюджету від туризму

У 2022 році надходження від туристичного збору у Вінниці склали 2 122 224 грн., що на 199 707 грн. більше, ніж у 2021 році. Кількість ночівель зі сплатою турзбору становила близько 59,4 тис., що на 3,7 тис. більше у порівнянні з попереднім роком. А податкові надходження від індустрії гостинності та туризму склали 67 890 316 грн., що приблизно відповідає сумі за 2021 рік.

Відвідуваність музеїв

У 2022 році музеї міста відвідало 195 795 людей, що вдвічі менше, ніж у постковідному 2021 році. Таку різницю в показниках можливо пояснити введенням особливих вимог щодо збереження та евакуації музейних експонатів, а також відсутністю стабільних туристичних потоків і організованих екскурсійних груп. 

Попри це вінницькі музеї одними з перших в Україні відновили свою роботу ще у квітні, забезпечуючи дозвілля і психологічне розвантаження містян та переселенцям. Після кількарічної перерви знову стала доступною експозиція Музею української марки імені Якова Балабана з найбільшою колекцією українських марок у світі.

Туристичні заходи

У Вінниці упродовж 2022 року провели 231 туристичну подію різного спрямування. Понад 130 з них організував новостворений Офіс туризму Вінниці у співпраці з місцевими гідесами (їх відвідало понад дві тисячі людей - приблизно 60% відвідувачів були переселенцями). Ще сотню заходів провів департамент маркетингу міста і туризму спільно з партнерами, більшість з яких були для переселенців.

Крім цього, у вересні Вінниця вже вчетверте доєдналася до Днів європейської спадщини, в рамках яких відбулося 32 заходи. Понад півтисячі учасників отримали нагоду пізнати ті культурні пласти й простори міста, які зазвичай є недоступними, а також потрапити на прем’єри екскурсій, які ще не були представлені в сезоні. А в рамках новорічно-різдвяних заходів у грудні провели квести “Таємниці музейних експонатів”, майстер-класи з приготування святкових страв та новорічних іграшок, в яких взяло участь більше 150 дітей і підлітків.

Безпека та розвиток туристичної інфраструктури

У зв’язку з постійними ракетними обстрілами та необхідністю укриттів під час “Повітряних тривог” провели координацію нанесення системи навігації у вигляді стрілок в центральній частині міста та поширено інформацію про найпростіші укриття на туристичних і медійних ресурса. А з 1 грудня на базі приміщень майбутнього Туристичного хабу запрацював “Пункт незламності”, який відкритий щоденно з 08:00 до 22:00.

Комунальне підприємство “Офіс туризму Вінниці” у перший рік своєї роботи надало понад чотири тисячі консультацій в телефонному та онлайн-режимі. У червні презентували платформу подарунків “BYVI”, створену разом з 37 вінницькими майстрами для підсилення туристичної активності та ідентифікації Вінниці в Україні і світі. Зокрема, відправили замовлення за кордон у Швецію, Францію, Канаду і Словаччину.

Також минулого року, в рамках осіннього засідання Туристичної ради, компанія Moreinfo презентувала комплексну концепцію сучасної туристичної навігації міста, яка втілюватиметься в найближчі роки. 

Маркетинг дестинації

З метою розширення каналів розповсюдження інформації на туристичну тематику, на сайті міста visit.vinnytsia.city з’явився розділ “Новини”. А наприкінці року створили Telegram-канал “Туристичні новини Вінниці”.

В літньо-осінній сезон ми оновили презентацію туристичних продуктів міста і надіслали на адреси 83 туристичних компаній. Пропозицію доповнили  телефонною комунікацією з представниками туристичних операторів та сформували перелік 25 актуальних турів до Вінниці. Частина з них, на щастя, відбулася в осінній сезон”, - розповів директор департаменту маркетингу міста та туризму Вінницької міської ради Олександр Вешелені.

У серпні департамент організував інформаційний тур для відеоблогу “УкрЮтюбПроєкт” з ведучим Євгеном Синельниковим. Протягом трьох днів команда проєкту відзняла декілька історій релокованого бізнесу у Вінниці та діяльності туристичної сфери під час війни. Сюжет вийшов наприкінці жовтня та набрав понад 45 тисяч переглядів і кількасот коментарів.

Також в листопаді випустили першу міську гастромапу “Смачна Вінниця”, до якої долучилися 38 закладів гостинності. Вони ж забезпечили й фінансування друку семи тисяч примірників, доступних у точках перебування вінничан і туристів.

За словами представників місцевої влади, з війною важко говорити про повноцінний туризм, адже багато цікавих заходів і фестивалів, які були заплановані, не відбулися. Втім, туристична галузь дуже швидко реагує на виклики і має потенціал для відновлення.

Джерело: https://vinbazar.com/

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...