Вінничанин їздить на спортивно-туристському велосипеді власної конструкції
09:49, 8 липня 2013 р.
Вінничанин придумав велосипед
Вінничанин їздить на спортивно-туристському велосипеді власної конструкції
На Центральному автовокзалі по колу біля перонів проїхав вкрай незвичний велосипед, - чоловік майже лежачи крутив педалями, розташованими у переднього колеса. Люди з інтересом повертали голови у напрямку руху велосипеда. Зробивши майже коло, він зупинився біля майданчику висадки пасажирів.
Кореспондент вирішив розпитати власника незвичного велосипеда, що до чого, і сфотографувати.
З’ясувалося, що це Вінницький інженер 50-річний Василь Панич, завзятий прихильник розробок велотехніки власної конструкції нестандартного типу. Він охоче погодився відповісти на низку питань.
Отже, це - конструкція двоколесного велосипеду класу «Рікамбент» («Recumbent»), або «Лигерад» «Liegerad»). Тобто педалі знаходяться у переднього колеса і крутити їх можна/треба напівлежачи, або практично лежачи.
В Україні і в Росії їх на заводах не випускають. На Заході виробляють «Рікамбенти»/«Лигеради» і проводять спортивні змагання. Особливо популярні такі моделі велосипедів у Данії, Німеччині.
Зазначимо, раніше, у 20-30 роках минулого століття велипеди такого класу приймали участь у спортивних змаганнях разом зі звичайними. Проте через суттєву більшу швидкість на довгих дистанціях шосейних гонок у порівнянні зі звичайними конструкціями участь велосипедів класу «Рікамбенти»/«Лигеради» заборонили.
- Василю Васильйовичу, яку максимальну швидкість ви досягли на своїй конструкції?
- Поки що 54км/год (кращий результат у європейської моделі 84км/год; звичайний велоспед має максимальну швидкість меншу за «Рікамбент», - порядка 50км/год - авт.). Проте ми з сином поступово поліпшуємо складові своєї кострукції.
- То ви разом з сином створили свій «Рікамбент»?
- Саме так. Він у нас в експлуатації з 2010 року. Я розробляв креслення, до речі, на комп’ютері, виконував розрахунки по міцності і надійності всіх деталей і вузлів. Син Валерій (25 років) втілював все у металі, збирав, як конструктор.
- То в чому саме «формула» переваги такої конструкції велосипеда у порівняння зі звичайною? Чого майже напівлежачи крутите педалі?
- Головне, - суттєво зменшується навантаження на хребет і руки. Тобто, це для того, щоб вони не боліли. До того ж ми зробили регулювання нахилу сидіння. Зазначу, незважаючи на те, що педалі знаходяться у переднього колеса, цепна передача йде на заднє колесо, - звичайний задній привод.
- Хтось ще створює для себе такі нестандартні конструкції?
- По України одиниці, можна порахувати по пальцях. Знаю, що в Черкасах є велосипед аналогічного класу.
- Бажаю вам і сину творчої наснаги і успіхів.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
17:00
13 вересня
Знижки від 35% на інструменти — Dnipro-M проводить Гаражний сейл
Новини компаній
13:00
12 вересня
17:00
11 вересня
Понад 3,2 млн грн на підтримку дітей-сиріт зібрано завдяки клієнтам мережі магазинів EVA
Новини компаній
15:00
10 вересня
08:00
9 вересня
Оголошення
13:03, 2 вересня
20:30, 3 вересня
13:03, 2 вересня
01:05, 11 вересня
13:03, 2 вересня
live comments feed...
Коментарі