У Вінниці, через хаотичне вимкнення світла, у ліфтах почали масово застрягати люди. Щодня диспетчер отримує по 80 викликів від вінничан, які опинилися у “пастці”. Щоб уникнути такої халепи, потрібно знати номери телефонів “аварійки” ліфтів, вивчити графік вимкнення світла або ж просто ходити пішки
Щодня у Вінниці, буває, зупиняється одночасно 50-60 ліфтів. Два автомобілі аварійної служби по місту “намотує” 150 км за добу. Кількість викликів на диспетчерську лінію саме через вимкнення світла зросла у п’ять разів.
У ліфт - ні ногою
Через вимкнення світла все більше вінничан переходить на здоровий спосіб життя: ходити пішки, а не користуватися ліфтом, тепер не тільки корисно, а й безпечно. Графіки вимкнення світла далеко не завжди відповідають дійсності, і, сідаючи у ліфт, ніколи не впевнений, чи доїдеш до потрібно поверху, чи застрягнеш десь посередині.
Вінничанка Олена Голінська тиждень тому застрягла у ліфті. Каже, раптово вимкнули світло:
- Світло у нас вимикали, зазвичай, із 10 до 12, з 14 до 16 і з 18 до 20, - розповідає Олена. - А того дня о 10 ранку світло не вимкнули. Я зраділа, і о 10.30 спокійно сіла в ліфт - все-таки, з 7 поверху спускатися… Не встигла доїхати і до 5-го поверху, як світло вимкнули і я застрягла у ліфті.
Олена каже, що в ліфті було єдине порване оголошення: “У випадку непередбачуваної зупинки ліфту телефонуйте ...” - найголовніше, звісно, обдерли. Тому зателефонувала сестрі, яка вже й шукала номери “аварійки”, і викликала механіка.
- Довго в ліфті не сиділа, - каже Олена. - Вже за якихось 10 хвилин приїхав механік і визволив мене “з полону”. Не злякалася, але було трохи не по собі - все-таки, вперше в житті в ліфті застрягла.
З тих пір ліфтом Олена більше не користується, незалежно від того, є світло чи немає. Графікам вимкнення світла не довіряє, а знову сидіти в ліфті не хоче. Тому і на 7-ий поверх, і з нього піднімається та спускається тільки пішки. Каже, вже помітила, що так робить більшість сусідів.
Неможливо здійснити дзвінок
Навіть якщо у ліфті і є оголошення з номерами телефону “аварійки”, не завжди у цьому ліфті є … покриття. В такому випадку, вже нікуди не зателефонуєш.
Саме така ситуація і склалася у вінничанки Інни Вдовиченко, яка мешкає аж на 11-му поверсі.
- У нас тільки заходиш у ліфт, і все - “абонент поза зоною досяжності”. Що на “Лайфі”, що на “Київстарі”, - каже Інна. - Як тільки почали відключати світло, я одразу про це подумала. Тому вже тиждень ми з донькою ліфтом не користуємося - хто його знає, коли те світло вимкнуть і чи не доведеться сидіти у ліфті й репетувати “Рятуйте!”
Інна каже, сама звикла, але переживає за доньку - першокласниця Кіра зі шкільним ранцем щодня мусить підніматися пішки на 11-ий поверх.
Вдвічі більше викликів
Щодня диспетчер “гарячої лінії” аварійної служби ліфтів отримує в середньому 80 викликів від вінничан, які застрягають у ліфтах. 60 з них говорять про зупинку ліфта саме у зв’язку із вимкненням світла. Для порівняння - у минулому місяці диспетчер отримував в середньому 55 викликів на добу. Про це журналісту RIA розповів директор “Вінницяміськліфт” Анатолій Уздемір.
- За листопад цього року, загалом, викликів на аварійну службу ліфтів було 898. А станом на 22 грудня ця цифра зросла вже до 1086 викликів, - розповідає пан Уздемір. - У п’ять раз більше викликів ми отримуємо від вінничан, які застрягли в ліфті саме через вимкнення світла. За добу це, приблизно, 80 викликів.
Пан Анатолій також каже, що для механіків “Вінницяміськліфт” настала “гаряча пора”. Щодня у місті, буває, одночасно зупиняється … 50-60 ліфтів. Тому роботи вистачає, але обходиться без ексцесів - всіх “полонених” визволяють вчасно, ніхто не скаржиться.
- У нас є два аварійних авто, і щодня по Вінниці вони “намотують” по 150 км. Це, звісно, і додаткові витрати на бензин. “Аварійка” працює цілодобово, але вінничани, перед тим, як сісти у ліфт, мусять підстрахуватися - уважно вивчити графік вимкнення світла, який висить біля кожного під’їзду, під рукою мати номер диспетчера “аварійки”. Якщо не впевнені чи боїтесь - краще, звісно, йти пішки.
На питання про те, що ж людині робити, якщо застрягла у ліфті, де немає покриття і неможливо здійснити дзвінок, пан Уздемір відповідає так:
- Ну, що тут поробиш … Потрібно гупати у двері й кликати на допомогу. Коли ліфт зупиняється, бо вимкнули світло, кнопки аварійного виклику вже працювати не будуть.
Куди телефонувати, якщо застрягли у ліфті
16-40 - “гаряча лінія” аварійної служби ліфтів (з мобільного не набирається, альтернативного номера немає)
67-54-40, 61-20-60 - диспетчер ( з мобільного з попереднім введенням коду міста 0432)
15-60 - цілодобова варта міськвиконкому
0800 60 15 60 - цілодобова варта з мобільного