За результатами передшляхового техогляду, який усі маршрутки мають пройти до того, як виїдуть у місто, найчастіше поломки зустрічаються у гальмівній та рульовій системі. Самі перевізники нарікають на старі машини. Обновити свій парк, на їх думку, неможливо
- На перевірку щодня до нас не приїжджає в середньому десять машин, - каже механік товариства «Автобусний парк» Анатолій Догачевський. – Усі вони мають технічні несправності і повинні перед виїздом на маршрут їх усунути. Якщо водій виїде без техогляду, у власника будуть проблеми – навіть ліцензію можуть відібрати.
- На одну машину йде приблизно до п’яти хвилин, - каже механік Віктор Дубицький. - Встигаємо за цей час зробити поверхневий огляд, дивимося тільки зовні.
Механіки перед тим, як випустити мікроавтобус на маршрут, перевіряють рульове управління, ресори, гальмівні шланги.
Товариство «Автобусний парк» обслуговує 72 машини, які у Вінниці виходять на маршрут. Перевірка проходить з 3.30 до шостої ранку. Всі машини оглядають два механіки, які встигають впоратися за три години.
За підрахунками даішників, на одну маршрутку механік та лікар разом повинні витрачати від восьми до дванадцяти хвилин. Проте, щоб встигнути відпустити усіх водіїв до початку роботи, на машину потрібно витратити три хвилини.
У цей час лікарі перевіряють стан самих водіїв – загальне самопочуття, тиск, пульс, температуру. Обов’язковим є тест на алкоголь.
- Огляд у мене займає 7-8 хвилин. Якщо я бачу ознаки алкогольного сп’яніння, то направляю водія в наркодиспансер, - каже медичний працівник Наталя Скорик. – Лише там визначають стан водія. Якщо є інші відхилення здоров’я – я можу порадити ліки, а водія в цей день замінює напарник.
За словами перевізників, у першу чергу водій думає про власну безпеку та безпеку пасажирів, а тому не буде ризикувати, виїжджаючи на несправному автомобілі.
- Якщо механік не боїться відповідальності, він перевірятиме машину добросовісно, - каже приватний перевізник Валерій Снітько. – Так само і лікарі. Але колись у нас були такі водії, що випивали вже після того, як пройдуть перевірку. Тобто усе залежить від людини.
Головна причина технічних несправностей маршруток – нестача грошей на купівлю нових мікроавтобусів. Нові пасажирські автомобілі занадто дорогі. Ремонтувати старі – яким по 10-15 років, дешевше. Навіть незважаючи на те, що маршрутки стають загрозою для водія та пасажирів.
- Через закон, що заборонив ввіз та переобладнання вантажних «бусів» на пасажирські, нові машини ніхто не купує, - каже Валерій Снітько. – Хоча там нічого страшного немає – вставляються вікна та сидіння. У нашому парку найстаршим автомобілям по 15 років, це «Мерседес-208». Їх навіть уже не випускають. Лінію закрили у 2006 році.
За спостереженнями водіїв, саме «Мерседеси» зарекомендували себе як найбільш надійні. За ними йдуть «Форди».
- «Богдани» та «Еталони» я взагалі машинами не вважаю, - каже Валерій Снітько. - При будь-яких аваріях вони просто складаються, як картковий будиночок. А новий пасажирський «Мерседес» коштує 56 тисяч євро. Купити його просто нереально. Якщо я візьму кредит, мені доведеться повертати його п’ять років, працюючи без вихідних. А за цей час авто зноситься і знову потрібно буде купувати нове.