У Вінниці «грачів»-таксистів налякають, але не ліквідують

У Вінниці створили муніципальне підприємство, яке контролюватиме роботу усього міського громадського транспорту. Серед завдань - навести лад із таксі та стоянками для них, і навіть такий фантастичний проект, як ліквідація таксистів-«грачів»

Міські чиновники мріють оптимізувати роботу усього громадського транспорту міста. Почнуть із трамваїв, тролейбусів і автобусів, а закінчать маршрутками та таксі. Проте чи допоможе це вирішити проблему нелегальних перевезень – питання.

“Грачі” дістали

Можливо "грачів" у Вінниці не так уже й багато, але мороки вони завдають чимало. Страждають і вінничани, які переплачують за проїзд. У програші й офіційні перевізники.

- Найгірше те, що іноді немає вибору: і хочеш чи ні, все одно сідаєш і їдеш у такому таксі, а потім платиш 100 гривень, замість 20, - кажуть вінничани.

Улюблені місця стоянок "грачів" - вокзали, ринки, центр міста.

- 100 гривень, це ще нічого, бували випадки, коли пасажири скаржилися, що їздили з залізничного вокзалу на Вишеньку і за 150, і 200 гривень, - розповідає бригадир служби таксі "Вимпел" Микола Лучиц.

Зазвичай, нелегальних превізників можна зустріти на тих же стоянках, де й звичайні таксі.

- Наших водіїв часто штрафують, коли вони на хвилину-дві зупиняються навпроти мерії, біля «Магіцентру». А поруч стоять "грачі" і хоч би що, наче їх ніхто не помічає, - каже Микола Лучиц.

Нове підприємство

Та нарешті чиновники кажуть: - помітили. Сесія міськради прийняла рішення "Про створення міського комунального підприємства "Вінницяміськпастранс".

За словами начальника управління енергетики транспорту та зв'язку міськради Юрія Іорданова, це підприємство з-поміж усього іншого, має і контролювати роботу діючих служб таксі, навести лад зі стоянками для них та спробувати легалізувати грачів. Проте в який саме спосіб – не говорить. Також сумнівно, що боротьба із "грачами" стане пріоритетною для новоствореного підприємства.

- Нелегальних перевізників просто не повинно бути, - говорить мер Володимир Гройсман. – А основною функцією нового підприємства все ж буде наведення порядку загалом з усім громадським транспортом міста, в т.ч. і з допомогою GPS-навігації, щоб інтервали руху транспорту були максимально збалансовані

Пріоритети і проблеми

Проблему, за словами вінницьких таксистів, треба вирішувати комплексно. І якщо влада дослухається до порад легальних перевізників, "грачам" у Вінниці місця на стоянках, ймовірно, не залишиться.

- Від них треба позбутися в будь-який спосіб, - каже директор "Таксопарк-плюс" Володимир Єремчук. - Адже "грачі" не платять податків, і це вже ставить нас у нерівні умови. Щодо стоянок таксі, то тут не повинно стояти жодних інших авто, крім легальних, щоб людина була впевнена - вона не переплатить.

У Європі такі стоянки мають спеціальну жовту розмітку. Як тільки інше авто, хоч одним колесом туди заїде - водія одразу штрафують, говорять таксисти.

- Я не вірю, що у нас вдасться створити стоянку 100% лише для таксі. Але якби там було хоча б 60-70% легальних таксі - вже було б непогано, - каже Микола Лучиц. - Реалії у нас все-таки інші. Нещодавно був випадок, що хтось із «грачів» почепив на своє авто фішку нашої служби - потім нам дзвонили і скаржилися.

А поки міськрада "збалансовує інтервали", перевізники намагаються вирішити свої проблему самостійно.

- Ми сфотографували усіх наших таксистів, і в кожному таксі буде наклейка з інформацією про того, хто обслуговує пасажирів, - каже бригадир служби таксі "Вимпел". - Якщо вінничанин сідатиме в наше таксі - він переконається, що його везе не "грач". Тим, хто користується іншими службами, можна порадити звертати увагу на наявність працюючої рації та таксометра. "Грачі" їх не використовують.