У Вінниці схвалили нову п’ятирічну програму розвитку транспорту.

  • Транспорт Вінниці вважається одним з кращих в Україні. Але це не означає, що з ним немає проблем.
  • Серед них — застарілий парк рухомого складу, відсутність доступності для крісел колісних, зношеність інфраструктури.
  • На наступні 2025-2029 роки запланували виконати низку заходів, які коштуватимуть 4,6 мільярда гривень. Що саме хочуть зробити?

На виконкомі 10 жовтня затвердили нову програму розвитку громадського транспорту Вінниці на 2025-2029 роки, передає vn.20minut.ua. Переглянули документ, який ще мають затвердити на сесії міськради. Виділили з нього ключові деталі.

Проблеми міського транспорту

Транспортна система Вінницької міської громади вважається однією з найкращих в Україні, проте існує низка проблемних питань, які потребують комплексного підходу до їх вирішення, пишуть розробники програми.

Серед цих проблем — застарілий парк транспорту. Наприклад, 71 зі 164 тролейбусів працюють на маршрутах уже понад 30 років, хоча нормативом встановлений термін експлуатації 10 років. А середній вік трамвайних вагонів складає понад 40 років (понад 90% від загальної кількості вагонів).

Крім того, автори програми наголошують на низькій доступності транспорту: це стосується трамваїв та тролейбусів, при тому всі автобуси мають пандуси та низьку підлогу.

Є проблеми з інфраструктурою (зношеність тягових підстанцій, контактних мереж). З 2017 року уряд скасував пільговий тариф на електроенергію для «Вінницької транспортної компанії», що спричиняє збитковість для підприємства. 

Щороку в процесі своєї роботи автобуси транспортної компанії, які мають стандарти Євро-2 і Євро-4, викидають в атмосферу тисячі тонн CO2, що негативно впливає на навколишнє середовище і якість життя жителів громади.

Оновлення інфраструктури та парку транспорту

Отож, аби сприяти розв'язанню цих проблем, влада запланувала низку заходів на наступну «п’ятирічку».

У 2025 році запланували виконати реконструкцію трамвайних колій із заміною залізобетонних плит на Соборній та Центральному мосту. Загалом буде замінено 210 метрів погонних шляху. На це потрібно буде орієнтовно 35,3 мільйона гривень.

Протягом 2025-2029 років планують зібрати 30 тролейбусів VinLine (PTS-12) з автономним ходом. На це потрібно буде орієнтовно 450 мільйонів гривень.

На період 2026-2029 роки запланували придбати 70 вживаних тролейбусів, в тому числі з автономним ходом. Орієнтовний бюджет на цю закупку: 210 мільйонів гривень.

Водночас у період з 2025 по 2029 роки хочуть придбати 30 вживаних низькопідлогових газових автобусів. На це потрібно буде ще 216 мільйонів гривень.

Парк «Вінницької транспортної компанії» у 2026-2029 роках поповнять 20 нових електробусів із зарядними станціями. І на це вже потрібно буде ще 669 мільйонів гривень.

Тоді як новоотримані швейцарські вагони Tram 2000 будуть оснащувати низькопідлоговими вставками, аби цим транспортом можна було користуватися на кріслах колісних. Термін на виконання робіт: 2025-2029 роки. Всього на це буде потрібно 124 мільйони гривень.

І ще заплановані роботи з оновлення контактної мережі, капітально-відновлювальні ремонти 50 трамваїв (10 млн грн), 60 тролейбусів (36 млн грн), 15 автобусів (45 млн грн) тощо.

Загальна ціна — понад 4 мільярди гривень

Загалом, на впровадження усіх заходів програми розвитку громадського транспорту необхідно буде 4 мільярди 631 мільйон 517 тисяч гривень на період 2025 – 2029 років.

З цієї суми кошти бюджету Вінницької міської громади складають 2 мільярди 468 мільйонів 54 тисячі гривень. Внесок «Вінницької транспортної компанії» — 1 мільярд 68 мільйонів 207 тисяч гривень. Інші кошти (субвенції з держбюджету, кошти інвесторів тощо) — 1 мільярд 95 мільйонів 256 тисяч гривень.