У вінничанки з картки Приватбанку поцупили 12 тисяч гривень

Картка була в гаманці, а пін-код до неї – в пам’яті. Ірина Левадна впевнена, що до списання її грошей причетний хтось зі співробітників банку. Тамтешня служба безпеки провела своє розслідування і підстав для повернення коштів не знайшла. Далі шукає винуватців міліція, але це не так швидко, як вкрали гроші...

Ірина Левадна має пенсійний рахунок, бо вона інвалід. Копила собі гроші на операцію хребта. Ще має картковий рахунок для благочинних внесків. І кредитку. Але зникли гроші з пенсійної картки. Їх списали через банк, як регулярні платежі, за допомогою системи Приват-24. Що цієї системи вона собі не підключала, запевняє обкрадена жінка. Досі, каже, навіть не знала, що таке існує.

- Почалося все з того, що мені почали приходили SMSки. Це було 7 липня, у неділю. У вихідний день, - каже 29-річна Ірина Левадна, що працює помічником кухаря в “Мегамоллі”. – У них написано було „отказ”. Я далека від цього всього. Від комп’ютера, від Інтернету. Я колезі по роботі показала повідомлення, і ми подумали, що це відмова в кредиті. У мене ще кредитна картка є.

Таких повідомлень про відмову Ірина отримала кілька підряд. Вирішила, що наступного дня піде у банк і з’ясує, що це за SMS приходять. А в понеділок на той же телефон, що й в неділю, жінка отримала сім повідомлень підряд про списання грошей з її пенсійної картки. Всі по тисячі гривень, а потім ще одна - аж на п’ять тисяч гривень. Ці повідомлення надійшли якраз тоді, коли жінка ішла в Приватбанк розбиратися.

- Моя картка була при мені постійно. Ніхто коду не знав. Він у мене не записаний ніде. Тримаю у пам’яті, - каже жінка-інвалід.

Регулярні платежі не підключала

У Приватбанку Ірині Левадній пояснили, що вона була підписана на систему регулярних платежів Приват-24. Цю послугу планових дистанційних розрахунків активізувати можна було тільки після отримання на мобільний клієнта коду підтвердження і введення його в електронний бланк підключення. Хто це ще зробив, як не сама чи хтось, хто знав її номер картки та мав доступ до її мобільного телефону?

- Я одразу пішла у відділення Приватбанку на Хмельницькому шосе. Там написала заяву, картку заблокували, а потім написала заяву ще й в міліцію, - розповідає Ірина Левадна. – Мені працівник служби безпеки банку спершу сказав, що нічим не може допомогти, бо інформації немає. А пізніше, коли написав запити в центральний офіс і звідти отримав відповідь, сказав, що відшкодовувати мені грошей не будуть. "Або ти винна, або в тебе на роботі дівчата забрали телефон і підключили тебе до Приват-24," - так і сказав. Виходить, всі мої гроші зняла якась людина, а ніхто нічим допомогти не зміг.

- Зараз мені і в міліції, і в банку тільки й кажуть, що я не хочу йти їм назустріч. Це як йти назустріч? Сказати, що сама винна? Але ж не винна я! У мене навіть комп’ютера нема, як я могла ці регулярні платежі підключити? І ніхто зі знайомих не міг ні картку взяти, ні телефон. Мої особисті речі навіть мама не чіпає, - говорить Ірина Левадна (29).

Кіберзлочин розкрити непросто

Ірина Левадна говорить, що їй в Приватбанку згодом розповіли, що їхні камери зафіксували якусь жінку. Нібито вона знімала її п’ять тисяч гривень у відділенні. Мовляв, от-от її мають знайти правоохоронці та затримати.

- Я не розумію, як це так хтось міг спокійно зняти гроші замість мене? – говорить жінка.

А в міліції потерпілій не розказували ніяких подробиць. Тільки слідчий запевнив, що вони працюють. Чому так довго не розберуться, Ірина каже, їй не пояснюють.

Це було не шахрайство, коли хтось видурив дані і потім гроші зняв. Начальник сектору зв’язків з громадськістю міського відділу міліції Яна Шкляр розповіла RIA, що за заявою потерпілої Левадної відкрили кримінальне провадження про крадіжку, але ще не готові розповідати все про цю історію, бо ще не розкритий злочин. Строк розкриття залежить від відповідей структур, через які прослідковується рух коштів.  

Як поцупили 12 тисяч з рахунку клієнти Приватбанку? В такі подробиці зараз правоохоронці не вдаються. Це може тільки зашкодити слідству. Тим часом на Пирогова, 4 кажуть, що слідчий проводить масу відповідних для розкриття складного злочину процедур і долучив до розслідування спеціалістів з обласного управління міліції – з відділу боротьби з кіберзлочинами.

Красти мали щомісяця

- Мені потрібні гроші на операцію. У мене сколіоз хребта. Для операції в Києві я гроші копичила, та зараз змушена терпіти й чекати, поки знайдуть, хто вкрав у мене 12 тисяч через Приват-24, - бідкається жінка. - Я думаю, що до цього хтось з банку причетний. Але в них така служба безпеки, що все намагається на когось вину перекласти. Хто завгодно винний, тільки не банк, щоб гроші не повертати. Мені вже так і сказали – нічого не повернуть.

Підтвердив, що не поверне банк Ірині Левадній її 12 тисяч гривень, провідний спеціаліст департаменту безпеки Приватбанку Олександр Темнов. Він проводив своє, внутрішнє розслідування. Прослідкував, що по тисячі гривень пішли на сім мобільний телефонів і п’ять тисяч на картковий рахунок. Він знає, та й міліція вже також, хто зняв гроші з останнього. Далі – робота суто міліцейська. Знайти, прослідкувати кроки, довести винуватість і затримати.

- Наші працівники до втрати грошей клієнткою не причетні. У неї був замовлений регулярний платіж і щомісяця сьомого числа кошти мали списуватися, - каже Олександр Темнов. – У мене до цієї жінки питання, хто її телефоном міг скористатися, тому що операція підключення регулярних платежів проводилася через SMS-повідомлення. Досить було ввести цифри активізації і все. Жінка каже, вона не вводила нічого і нікому цифри не повідомляла. Тоді є варіант, що хтось її телефон взяв. Це вже міліція буде з’ясовувати. Я зібрав усі наші дані і правоохоронцям передав. По тисячі гривень пішли на номери, які не зареєстровані в Приватбанку, тому покладаємося на міліцію.  

Так само міліція, каже Олександр Темнов, має далі спілкуватися з їхньою клієнткою, на рахунок якої пішли п’ять тисяч. Скоріше за все, ця жінка лишень проміжна ланка від потерпілої до злочинця, який врешті заволодів грішми Ірини Левадної.  

Ірина могла не допустити крадіжки грошей

„Отказ. Недостаточно стредств. Можна перевести деньги с другой карты в приват24. оплата 1000.00УАН (РЕГПЛАТЕЖ) Пополнение телефона”, - це одне з повідомлень, які приходили Ірині Левадній на мобільний напередонні списання грошей.  

Серед усіх SMS-повідомлень, які показала у своєму телефоні жінка, є ще й таке: „Нагадаємо, завтра з вашої картки **** буде зроблено регулярний платіж 5000.00 грн на картку. Надішліть REGOFF на 7660, щоб скасувати”.

Та Ірина цього не зробила. Не розібралася в тесті, написаному латиницею? Тепер, як каже банківський працівник, що раніше працював в міліції слідчим, єдиний вихід у обкраденої, не вимагати термінового повернення банком грошей, а чекати завершення розслідування кримінального провадження. Воно покаже, хто підключив систему регулярних платежів. А з цією системою, як не приховують й у самому Приватбанку, клієнти „ходять по лезу бритви”.