Вінницькі рятувальники з початку війни забули, уже що таке відпустка чи вихідні. З початку повномасштабного російського вторгнення вони на посиленій службі. 17 вересня рятувальники відзначатимуть професійне свято. Найперші, хто приймають тривожні повідомлення від людей – це диспетчери. Це як «сполучна нитка» між тими, хто потрапили в біду й рятувальниками. Працює ця служба цілодобово.Заступник начальника оперативно-координаційного центру головного управлінні ДСНС у Вінницькій області Сергій Порхун розповів, Вінниця.info про роботу диспетчерів і які виклики найчастіше доводиться приймати.
«Служба в оперативно – координаційному центрі проходить цілодобово. Сім днів на тиждень. Графік роботи диспетчера сутки – троє. Тобто вранці, о 07.30 ранку вони заступають на чергування. Обладнання комп’ютеризоване, є телефони та журнал, де ведеться реєстр дзвінків. Заступає на чергування група диспетчерів у складі 3-х людей. Наш диспетчер не може не взяти слухавку. Кожен виклик записується. Від того, як спрацює диспетчер, залежить життя і здоров’я людей. Тому навіть, якщо це дзвінок, який не в нашій компетенції рятувальники направляють у відповідні служби або перенаправляють дзвінок за належністю», - розповідає Сергій Порхун.
«Є багато курйозних викликів. Люди телефонують і скаржаться на сусідів, на кубло шершнів. Чи от просять зняти з дерева кота. Також дзвонили і просили забрати гадюку з льоху. Наші хлопці виїжджали на виклик. Хоча це в нашій компетенції, однак служб які б займались порятунком людей від тварин теж немає. Також звертались медики, щоб ми допомогли знести чоловіка вагою 170 кілограм.
З початку війни люди стали більше боятися гучного шуму, чи от звуків літака чи гелікоптера. Телефонують і скаржаться, що літак летить низько. Ще шквал дзвінків іде коли підривають кар’єр. Такі от виклики забирають час, а інколи можуть зашкодити тим, кому дійсно необхідна допомога», - говорить Сергій Порхун.
Якщо лунає повітряна тривога диспетчери рятувальної служби Вінниці спускаються в укриття і там є все необхідне обладнання аби продовжувати приймати виклики.
«До нас надходять дзвінки і на номери101 і на 112. Коли на 112 йдуть виклики, і це не стосується роботи рятувальників, ми перенаправляємо їх. Якщо трапилась пожежа і до нас надійшов такий виклик, диспетчер швидко записує дані і направляє підрозділ. Тут ще з людиною спілкуються, уточнюють дані, а рятувальники вбираються в бойовий одяг. Весь час від початку прийняття повідомлення до повернення в підрозділ рятувальників виклик тримається на контролі», - додає пан Сергій.
Аби стати справжнім, диспетчером «101», говорить Сергій Порхун необхідно мати освіту та пройти спеціальне навчання, а також мати стійку психологічну підготовку.
До речі, в рятувальній службі Сергій Порхун працює 25 років і попри всі труднощі він любить свою обрану професію всього життя.
Джерело: https://www.vinnitsa.info/