Введення іменних проїзних документів на поїзди не допомогло - вокзали, як і колись, заповнені квитковими спекулянтами.
Про схему спекуляції залізничними квитками «Коментарям» погодився розповісти колишній її учасник, чиє ім´я, із зрозумілих причин, не називається.
У схемі бере участь чотири ключові фігури:
- «квиточник» - спекулянт, який знаходить покупців серед пасажирів,
- касир, через якого оформляються іменні квитки на потрібні прізвища,
- міліціонер, головне завдання якого – нічого не робити, спостерігаючи за спекуляцією квитків,
- «бригадир» - це фактично керівник і захисник «квиточників».
«Бригадир» розставляє продавців квитків по залах вокзалу, захищає їх у процесі роботи і збирає з них щоденну плату.
На всіх великих залізничних вокзалах в Україні працює по 50-100 осіб «квиточників». Їхній прибуток становить від 50 до 200% від вартості квитка. При цьому неважливо, скільки людина продала квитків за день - 20 або жодного, вона повинна заплатити своєму «бригадирові» за «оренду робочого місця». Це завжди фіксована плата. Залежно від вокзалу вона становить $20-50 на добу.
Для того щоб схема запрацювала, спочатку створюється штучний дефіцит квитків. Це робиться за допомогою помилкового бронювання залізничних квитків на найпопулярніші напрямки. Зробити це може фактично кожна людина через будь он-лайн ресурс. При цьому в розпорядженні касирів на вокзалах завжди є так званий «прикритий резерв» - ті квитки, які не видно тим, хто купує їх через інтернет. До нього, зокрема, належить бронь МВС, СБУ, прокуратури та інших міністерств і відомств.
Напевно всі бачили, як каси закриваються на 5-7 хвилин на технічну перерву. Ось у цей час вони і допомагають «квиточникам» зробити проїзний документ на прізвище конкретного пасажира. Порядок дій спекулянтів дуже простий. Знаходиться покупець квитка, з нього береться передоплата в розмірі 50% і паспортні дані - ім´я та прізвище. «Квиточник» СМСкою скидає цю інформацію «своєму» касиру і відлучається на 5-10 хвилин, щоб забрати роздрукований проїзний документ. Далі - передача квитка і 100% розрахунок з пасажиром.
Цікаво, що введення іменних квитків «Укрзалізницею» стало справжнім святом для «квиточників», тому що прийняття цього рішення одним махом вивело з гри їхніх конкурентів - перекупників. Це вже друга каста вокзальних спекулянтів, які продавали пасажирам викуплені заздалегідь квитки.
«Реалізувати цю схему без підтримки і захисту головного наглядача було б неможливо. У нього зв´язки на вищому рівні. Ті гроші, які йому зносять бригадири, він розподіляє між начальником вокзалу і мегабосами в правоохоронних органах», - розповіло джерело.