Редакція сайту 0432.ua завітала до Державного професійно-технічного навчального закладу «Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище» аби поринути в простори інновацій в освітній діяльності.
Заклад, заснований у 1944 році, поєднує міцні багаторічні освітні традиції з сучасними передовими інформаційними технологіями. У ньому воєдино злились ґрунтовний викладацький досвід, потужна матеріально-технічна база та інноваційні методики навчання.
Вінницьке МВПУ має свої «родзинки», про які нам із запалом та захопленням розповів Олександр Дмитрович Дмитрик – директор училища, заслужений працівник освіти, відмінник освіти України, нагороджений Почесною грамотою Міністерства освіти і науки України, Почесною грамотою Верховної Ради України, нагрудним знаком «А.С. Макаренко».
Професійне кредо Олександра Дмитровича - «Бути успішним керівником – означає вести до успіху інших». Це відчувається з перших хвилин розмови, адже він дуже пишається кадровим потенціалом, здобувачами освіти та досягненнями в освітній діяльності.
ТОП-10 «родзинок» Державного професійно-технічного навчального закладу «Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище»:
1. Основний напрямок діяльності – впровадження ІТ-технологій в освітній процес, засобами пошукової, наукової та дослідницької роботи.
2. Підготовка на базі училища висококваліфікованих робітників, яких потребує сьогоднішній ринок праці, а також на базі професії «Агент з постачання» здобувачі освіти мають можливість отримати кваліфікацію «Фаховий молодший бакалавр» за спеціальністю «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність».
3. Оволодіння практичними навичками на базі навчально-практичних центрів:
- Сучасних ІТ технологій.
- З професії «Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення».
4. Організація освітньої діяльності (наповнення матеріально-технічної бази) відповідно до навчальних планів та програм, стандартів професії, що забезпечує розвиток практичних навичок на заняттях теоретичного та виробничого навчання.
5. Створено сучасне багатофункціональне освітнє середовище закладу освіти, яке працює на результат. На вимогу часу освітнє середовище є хмарноорієнтованим, що забезпечує усім учасникам освітнього процесу доступність електронних освітніх ресурсів.
6. Центр сприяння працевлаштуванню «Кар'єра» здійснює професійне консультування, яке дозволяє на основі вивчення індивідуально-психологічних особливостей та професійно важливих якостей молодої людини встановити відповідність специфічним вимогам тієї чи іншої професії та потребам ринку праці.
7. Центр навчання дітей з особливими освітніми потребами «Надія», основним завданням якого є забезпечення умов для отримання якісної освіти. Інноваційні технології дозволяють забезпечити здобувачів освіти з обмеженими особливими освітніми потребами, підготовкою з професії та сприяють можливості спілкування з однолітками, яке так необхідне для адаптації в суспільстві.
8. Допрофільна та профільна підготовка для учнів загальноосвітніх шкіл у вивченні інформаційних технологій.
9. Запроваджена освітня програма для старшого покоління, яка передбачає вивчення основ комп’ютерної грамотності.
10. Діє експериментальний педагогічний майданчик Національної академії педагогічних наук України та Міністерства освіти і науки України.
Але все ж цікаво, як організована така складна освітня система, як з’явилась ідея побудови такої унікальної освітньої моделі (профільне, допрофільне навчання, ІТ- школярик, навчання старшого покоління)?
З цими запитаннями ми звернулися до заступника директора з навчальної роботи – Корженко Світлани Гаврилівни.
Світлана Гаврилівна без вагань відповіла:
Ми є родоначальниками унікальної технології організації профільної та допрофільної освіти на базі закладу освіти. Починаючи з 2014 року, співпрацюємо з загальноосвітніми школами, до речі, вже більше 1000 дітей пройшли цю підготовку. Сьогодні впровадили цей напрямок у контекст «IT-школярик», де навчаються діти 1-3 класів у групах до шести чоловік. Аналізуючи шкільну програму, пропонуємо більш поглиблену та цікаву модель навчання.
Відомо, шо в країнах Європи та США дітей уже у 7-8 класі наближують до профільних професій.
Ми розробили власну програму і запрошуємо учнів 8-9 класів після уроків відвідувати заняття, де вони зможуть отримати початкові знання з обраних професій. Школярі 10-11 класів відвідують наші заняття з інформатики та програмування. Це інформаційно- технологічний напрямок, створений відповідно до державної програми. Наші педагоги працюють на те, щоб підготувати учнів так, аби вони змогли навчатися у вищому навчальному закладі та мали набагато вищий рівень знань з інформаційних технологій, порівняно з однолітками, які не відвідували подібні заняття.
- Розкажіть про співпрацю з іноземними колегами. Яке враження вони отримали від візиту до Вінницького МВПУ?
До нас приїздили з лекціями та майстер-класами провідні німецькі фахівці у напрямку інформаційних технологій, кулінарної справи та інші. Ми активно взаємодіємо з представниками міжнародної освіти, з європейською службою «СЕС» («Служба старших експертів»). Слід відзначити, що фахівець з інформаційних технологій був приємно здивований рівнем інформаційних технологій у навчальному закладі.
Наша задача – це побудова та впровадження ефективної освітньої програми майбутнього, тому ми співпрацюємо з найкращими спеціалістами європейської освітньої спільноти.
- У рамках програми МОН «Оснащення навчальних кабінетів і STEM-лабораторій у 2020 році» «Вінницьке МВПУ» отримало обладнання для STEM-лабораторії. Як його реалізуєте в навчальному процесі?
- Сукупність встановленого обладнання забезпечує реалізацію дослідно-експериментальної, конструкторської та винахідницької діяльності у освітньому процесі, що дає змогу здобувачам освіти здійснювати проєктну та дослідницьку діяльність, засвоювати науково-технічні знання, розвивати навички критичного мислення, сприяти розвитку практичних навичок в освоєнні професій.
Обладнане усім необхідним приміщення допомагає зробити освітній процес здобувачів освіти яскравим, цікавим, наповненим і змістовним. Підвищує зацікавленість молоді до освіти в науково-технічній сфері, стимулює інтерес до дослідницької діяльності та активно залучає молодь до участі в конкурсах з метою популяризації STEM-професій.
- Із матеріально-технічною базою колективу та здобувачів освіти «Вінницького МВПУ» нас ознайомив заступник директора з НВР – Тютюнник Микола Миколайович
Наше училище протягом останніх років здійснює підготовку робітничих кадрів за п’ятьма інтегрованими та трьома широкопрофільними (укрупненими) професіями, готує фахівців за спеціальністю «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» для підприємств регіону.
Контингент здобувачів освіти «Вінницьке МВПУ» вже декілька років поспіль складає в середньому 800 чоловік. Найбільший порівняно з іншими закладами ПТО області. Так у 2020 р. прийом на навчання 350 з.о.; випуск 295 з.о. У 2021 р. прийом на навчання 333 з.о.; випуск 297 з.о.
Освітній процес в училищі забезпечує 76 педагогічних працівників, з них 43 викладачі (2 сумісники), 31 майстрів в/н. Педпрацівники мають такі рівні кваліфікації: кандидат педагогічних наук 2, викладачі вищої категорії 40, викладачі-методисти 2, старші викладачі 5, майстри в/н 14 тарифного розряду 13, майстри в/н І категорії 5, майстри в/н 13 тарифного розряду 10, майстри в/н ІІ категорії 7, вихователі 4, соц.педагоги і працівники психологи 2.
Всього в училищі працює 141 працівників. Для іногородніх здобувачів освіти на території училища розташована 9-ти поверхова будівля гуртожитка, де проживає близько 300 осіб. У гуртожитку створені усі умови для відпочинку та навчання. У їдальні училища, буфеті завжди можна смачно пообідати та придбати різні кондитерські вироби.
Для 100% виконання освітніх планів і програм в училищі задіяно навчальних класів 45; лабораторій 18; майстерень 6 шт. Конференц - зала, актова зала, дві спортивні зали, боксерська зала. Відкриті і якісно працюють два навчально-практичних центри.
В освітньому закладі більше 330 комп’ютерів. Всі ці комп’ютери пов’язані єдиною мережею з виходом в Інтернет.
Маємо зовнішній та внутрішній сервери для розміщення інформації: на зовнішньому сервері – сайт навчального закладу; на внутрішньому сервері розміщуються навчально-методичні матеріали, які стали особливо актуальними під час організації та проведення дистанційно освітнього процесу. Сервери живляться автономно, від станції сонячних панелей, які розміщені на даху навчального корпусу. Працює система відеонагляду. У навчальному корпусі, майстернях та гуртожитку працюють Wi-Fi зони. Дізнатись можна більше про життя нашого закладу освіти відвідавши сайт училища, Facebook, Telegram, Instagram.
- Сучасний технологічний підхід до освітнього процесу вражає, але також хотілося б дізнатися про культурну частину життя Вінницького МВПУ. Розказала про виховні аспекти, які допомагають здобувачам освіти стати не тільки професіоналами своєї справи, а й справжніми патріотами та різносторонньо розвиненими особистостями, заступник з виховної роботи Біла Людмила Олександрівна.
- Культурне виховання та піклування про особистісний розвиток кожного нашого здобувача освіти – не менш важливий пріоритет, ніж якість освітньої програми. Ми працюємо в напрямку комплексного розвитку особистості, адже свідома людина – успішна людина.
Різноманітні культурно-виховні заходи закладу (в межах училища, міста, області) сприяють вихованню любові до рідного краю, історії, мистецтва, спорту, формуванню системи ціннісних відносин до навколишнього світу і людей та соціалізації здобувачів освіти.
Адже виховання учнівської молоді – важлива й відповідальна справа кожного працівника навчального закладу.
Для урізноманітнення позаурочної роботи велика увага приділяється гуртковій роботі, яка протягом останніх років поповнилась мережею гуртків художньо-естетичного, декоративно-ужиткового, історико-краєзнавчого, технічного напрямків, спортивних секцій та предметних гуртків. Здобувачі освіти мають можливість реалізовувати, розвивати і удосконалювати свої здібності й таланти шляхом участі у різноманітних заходах, конкурсах, вечорах відпочинку.
Ще одна наша гордість - це музейний комплекс, представлений трьома модулями: музей ретротехніки, музей історії училища й етнографічний музей. Головна мета діяльності музейного комплексу – формування молоді нової генерації – розумної, активної, креативної та впевненої в собі, яка нестиме у собі духовну єдність поколінь, повноцінно поєднуватиме досвід минулого й відчуття майбутнього та через призму своєї власної успішності буде формувати обличчя сучасної України.
Отже, концепція Вінницького МВПУ – це, насамперед, підготовка конкурентоспроможної, освіченої та цілеспрямованої молоді, яка впевнено себе почуватиме в рамках конкретної професії та у житті в цілому.
Випускник ДПТНЗ «Вінницьке МВПУ» – це сучасний кваліфікований робітник, адаптований спеціаліст.
Тому, доторкнутися до скарбниці знань у царині сучасних інформаційних технологій, поєднати професію з мистецтвом вас запрошує Державний професійно-технічний навчальний заклад «Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище».
Пам’ятайте, що успішна кар’єра і статус у суспільстві залежить тільки від вас, але Вінницьке МВПУ допоможе вам стати висококваліфікованим, ерудованим і конкурентоспроможним спеціалістом, надасть цінні та необхідні знання, які будуть вирізняти вас з-поміж інших і тим самим забезпечать успішний старт і достойне місце у житті.
Висловлюємо подяку за інформативну та цікаву розмову:
- Директору ДПТНЗ «Вінницьке МВПУ» - Олександру ДМИТРИКУ;
- заступнику директора з НВР – Миколі ТЮТЮННИКУ.
- заступнику директора з навчальної роботи – Світлані КОРЖЕНКО;
- заступнику директора з виховної роботи – Людмилі БІЛІЙ.
Адреса: вул. Стрілецька, 5
Телефони: (0432) 27-44-63, (0432) 61-26-32, (063) 765-00-13, (097) 722-47-32
Документи для вступу: заява, автобіографія, документ про освіту, довідка про склад сім’ї, паспорт (свідоцтво про народження), медична довідка Ф.086-У, медична карта Ф.25, 8 фотокарток 3*4 см.
Сайт: vmvpu.vn.ua