Як заявляв раніше голова Інтернет-асоціації України Олександр Федієнко, ціна на послугу доступу до Інтернету виросте у 2019 році в середньому на 25%. Коли ж і на скільки насправді подорожчає Інтернет цьогоріч?
Про підвищення вартості доступу до Інтернету провайдери заговорили ще наприкінці минулого року. Більшість з них відкорегували ціни на початку 2019 р., а найспритніші встигли підняти абонплату кілька разів: на 10-15% в кінці 2018 р. і приблизно на стільки ж у нинішньому році. Так, один з операторів Інтернету і кабельного телебачення підняв вартість тарифних пакетів у середньому на 15-25% двічі: у лютому і у червні. Але експерти прогнозують подальше зростання абонплати.
За рахунок чого утримуються низькі ціни
Дані дослідницького сервісу Numbeo, а також консалтингової компанії BDRC Continental і провайдера Cable.co.uk за 2018-2019 рр. вивели Україну на перше місце в рейтингу найнижчих цін за Інтернет з середньою місячною абонплатою близько5 $.
За досить лояльних умов регулювання входу на ринок і недостатнього контролю діяльності, в Україні просто рекордна кількість операторів Інтернету. За різними підрахунками, на сьогоднішній день у нашій країні зареєстровано більше 5 тис. таких компаній.
Більшість з них намагаються максимально скоротити витрати на обслуговування мереж, утримують мінімум персоналу, не інвестують у розвиток напрямку. Додамо сюди ж так званих «сірих» провайдерів, які вважають за краще не витрачатися навіть на легалізацію діяльності. Для таких операторів недобросовісна конкуренція – найпростіший спосіб утриматися на плаву. Але абонент повинен розуміти, що за привабливою занадто низькою вартістю часто ховаються неякісні послуги і відсутність сервісу.
Варто зазначити, що частина магістральних мереж та обладнання, які експлуатуються в Україні, застаріли і потребують модернізації. Якщо великі провайдери ігноруватимуть цей факт, то вони не зможуть надавати послуги належної якості.
Частина абонентів поки що готова закривати очі на погану якість послуг в обмін на низьку абонплату, але вже незабаром ситуація зміниться. Таким компаніям доведеться забути про цей спосіб економії або ж піти з ринку, поступившись місцем прогресивнішим конкурентам, які від самого початку планують і будують нові якісні мережі з використанням сучасних технологій, тому зможуть задовольнити зростаючі вимоги абонентів.