Навесні через Вінницю ходитимуть потяги з піктограмами

Кожен поїзд має бути з емблемою, щоб пасажир розумів, на який сервіс він може тут розраховувати. Так готується залізниця до «Євро-2012». Що за класифікацію придумали, яких малюнків чекати на поїздах і що вони означатимуть?

Схематичні малюнки на вагонах поїздів допоможуть пасажирам зрозуміти, на який рівень сервісу розраховувати. В якому вагоні дадуть капці, де можна палити, а де ні на що, окрім чаю, не можна розраховувати. Перший маркований сервісним знаком поїзд проїде нашою (Жмеринською) ділянкою залізниці у березні.

Позначити символами потяги мали у січні. Розробили сучасну класифікацію поїздів, але над єдиним зразком піктограм ще думають. Як пояснив начальник вагонної дільниці станції Жмеринка Михайло Бурлако, загальнозрозумілі символи, якими мають позначити поїзди, треба ще узаконити.

- Постанова про це є, але кожна дільниця не може сама собі намалювати так, як захоче. Символіка буде єдиного зразка за розміром, кольором, виконана одним художником, - каже Михайло Бурлако. - У країнах Європи, наприклад, про класність потяга говорять літери під номером поїзда. І ми до Європи прагнемо. У березні стане на маршрут новий «Хюндай». От на ньому і побачите, які мають бути і будуть символи.

Нові піктограми мають з’явитися на вагонах, щоб допомогти пасажирам зрозуміти сучасну класифікацію пасажирських поїздів: що таке «Інтер сіті» чи «Інтер сіті плюс»; на що чекати у вагоні економ-, стандарт- чи бізнес-класу; чим відрізняються один від одного міський, регіональний чи нічний поїзди.

- Кожен тип поїзда матиме індивідуальну емблему (символіку) та однотипне оформлення складу. Українські піктограми розроблялися таким чином, щоб символіка була зрозуміла гостям із-за кордону, де піктограми уніфіковані, - кажуть у відомстві.

Запланували розробити піктограми для ідентифікації пасажирами типу поїзда, його категорії та видів послуг, які надаються. Піктограмами позначать клас вагона, які у ньому місця (для сидіння чи спальні). Символи мають показувати, де є місця для пасажирів з дітьми, котрий вагон - ресторан, котрий – бар, котрий – з купе для пасажирів-інвалідів. Ще – чи є кондиціювання повітря та послуги WiFi-інтернету.

- Всі ці символи ще треба узаконити, - каже Михайло Бурлако. - Щоб не було, як з прапорами. Логотипи залізниці з державним прапором зобов’язали знати, тому що прапор означає, що це - територія держави. Як у міжнародному поїзді вагони можуть бути територією держави, наприклад? Так само - у літаку. На судні - ще зрозуміло. А на поїзді такого не повинно бути.

Як пояснили у прес-службі Мінінфраструктури, кожен потяг буде з емблемою чи символом, що говоритиме про однотипне оформлення складу. Тобто весь поїзд – з вагонами одного типу. Піктограмами позначать місця для сидіння і клас вагона (І, ІІ, ІІІ — для денних поїздів), спальні місця і категорію вагона (СВ, купе, плацкарт — для нічних поїздів), місця для пасажирів з дітьми (у приміських електричках), заборону паління, вагон з місцями для перевезення велосипедів. А правила перевезень доповнять переліком обов’язків провідників-стюардів швидкісних потягів.

Залізничники не приховують, що ці зміни розраховані перш за все на інтуристів, які приїдуть до нас на «Євро-2012». Вінничани ж потреби у символах на вагонах не бачать.

- Коли купуєш квиток, то вже знаєш, на які послуги можеш розраховувати в плацкарті, купе, СВ фірмового чи звичайного поїзда. Про це розповідають касири, - каже пасажир швидкісної електрички, вінничанин Володимир. - Може, і є сенс позначати в електричках місця для пасажирів з дітьми, інвалідів. Але спочатку їх треба обладнати для цього, а потім уже клеїти таблички. Найбільше мене дивують плани залізниці щодо вагонів для перевезення велосипедів. У наших електричках такий «вагон» – це тамбур. Поїдемо залізницею з Wi-Fi і капцями З 2012 почала діяти єврокласифікація потягів. Про рівень сервісу говорять назви: «Економ» Комплект постільної білизни і рушників. Чай, кава – за бажанням. «Стандарт» Додатково до «економ» є капці для кожного пасажира. В купе – розетка 220V. «Бізнес» До «стандарт» є телевізор, Wi-Fi. У нічних поїздах – умивальник, можливість керування кондиціонуванням і опаленням. У вартість квитка входять санітарно-гігієнічний набір (салфетки, гребінець, ріжок і салфетки для взуття, зубна щітка і паста, мило), набір харчування, набір преси. На поЇздах будуть літери, які означатимуть: Р - регіональний поїзд Швидкість 50 кілометрів на годину. Вагони ІІ класу з рівнем сервісу «стандарт», ІІІ класу – «економ». П - приміський поїзд Це нинішні електрички. М - міський поїзд Міський відрізняється від електрички фіксованою кількістю місць для сидіння. Приклад: столична міська електричка. Класифікація денних поїздів ІС+ - Інтер сіті плюс Середня швидкість 90 кілометрів на годину з мінімумом зупинок. Вагони І класу: в ряду по чотири м’яких сидіння, які ширші за звичайні з відкидною спинкою. Рівень сервісу – «бізнес». Вагони ІІ класу: крісла по п’ять в ряду з відкидною спинкою на два положення (сидячи, напівлежачи). Рівень сервісу – «бізнес» чи «стандарт». Приклад: саме такими будуть потяги «Хюндай», які почнуть курсувати між Києвом, Донецьком, Львовом та Харковом навесні цього року. ІС - Інтер сіті Швидкість 80 кілометрів на годину. Вагони І класу з рівнем сервісу «бізнес». Вагони ІІ класу з рівнем сервісу «стандарт». Можливі включення у склад поїзда вагонів ІІІ класу (з жорсткими сидіннями по п’ять в ряду). Прикладу такого поїзда ще нема: до теперішніх треба додавати вагони першого класу і підвищувати рівень сервісу. РЕ - Регіональний експрес Швидкість 70 кілометрів на годину. Вагони ІІ класу з рівнем сервісу «стандарт» та вагони ІІІ класу з рівнем сервісу «економ». Можливе додавання вагонів І класу. Класифікація нічних поїздів НЕ - Нічний експрес Може бути міжнародним, регіональним і місцевим. Швидкість 70 кілометрів на годину. Вагони спальні з тримісними купе і рівнем сервісу «бізнес». Є вагони СВ (рівень сервісу «бізнес») та купе (рівень сервісу «стандарт»). НС - Нічний скорий Може бути регіональним і місцевим. Швидкість 50 кілометрів на годину. Вагони СВ, купе, плацкарт. НП - Нічний пасажирський Може бути регіональним і місцевим. Швидкість до 50 кілометрів на годину. Вагони купе, плацкарт, можливі включення СВ.